Несие тарихы: ол не үшін қажет және оны түзетуге бола ма

Егер банк күтпеген жерден Сізге несие беруден бас тартса немесе жаңа жұмыс беруші жұмысқа орналасу туралы шешімін өзгертсе, оның себебі сіздің несие тарихыңызда болуы мүмкін. Несиелік тарихыңызды тексеруге тұрарлық, тіпті егер сіз оның жақсы екеніне 100% сенімді болсаңыз да. Біз несие тарихы қалай көрінетінін, ол сіз туралы не айта алатынын және басқа адамдардың қарыздары сізге байланысты болса не істеу керектігін түсінеміз.

Несие тарихы-бұл сіздің несиелік міндеттемелеріңіз туралы ақпарат. Ол сіз қандай банктерге, микроқаржы ұйымдарына (МҚҰ) немесе несиелік тұтыну кооперативтеріне (ҚКП) несие мен қарыз алу үшін жүгінгеніңізді көрсетеді. Бұл қашан болды және сіз қандай сомаларды алдыңыз. Сіз басқа біреудің несиелері бойынша қарыз алушы немесе кепілгер болдыңыз ба. Төлемдер ұқыпты немесе кешіктірілді.

Бұл ақпарат арнайы ұйымдарда — кредиттік тарих бюросында (БҚА) сақталады. Олардың бірнешеуі бар және әрбір банк, МҚҰ және ҚКП өзінің қарыз алушылары туралы ақпаратты беретін кез келген бюроны таңдауға құқылы. Көбінесе қаржы ұйымдары деректерді бірден бірнеше бюроға жібереді.

Яғни, егер сіз әртүрлі жерлерде несиелер мен несиелер алған болсаңыз, онда сіздің несие тарихыңыз бірнеше БКБ-да бөліктерде сақталуы мүмкін. Несие тарихын біріктіру үшін осы бюролардың барлығынан деректерді алу қажет болады.

Несие тарихы қалай көрінеді

Несиелік тарихы бар құжат төрт бөлімнен тұрады:

1. Титулдық бөлім

Сіздің жеке ақпаратыңыз: аты-жөні, туған күні және орны, төлқұжат деректері, СТН және СНИЛС (егер сіз оларды ұсынған болсаңыз).

2. Негізгі бөлігі

Жабық және белсенді кредиттер мен қарыздардың сипаттамасы, өтеу мерзімі, өтелмеген қалдық, мерзімі өткен төлемдердің болуы немесе болмауы туралы ақпарат. Соттың орындалмаған шешімі туралы немесе сот орындаушыларының ұялы байланыс, ТКШ операторларының төленбеген қызметтері үшін борышты өндіріп алуы туралы ақпарат, алимент туралы мәліметтер болуы мүмкін.

Төленбеген коммуналдық төлемдер несиеден бас тартуға себеп болуы мүмкін. Әдетте банктер ЖКУ үшін зиянды төлеушілермен араласпауға тырысады.

Негізгі бөлімде қарыз алушының жеке рейтингі де болуы мүмкін. Оны қарыз алушылардың көпшілігінің тарихын сақтайтын барлық ірі ҚҚС есептеуі керек.

Банктер мен МҚҰ несие беру кезінде осы рейтингтің мәнін ескермеуі мүмкін, өйткені олардың қарыз алушыны бағалаудың өзіндік жүйелері бар. Дегенмен, жоғары рейтинг кез келген банктен еш қиындықсыз несие алатыныңызды көрсетеді. Төмен - бәрі сізге қарызға ақша беруге батылы бармайды.

Қарыз алушының рейтингін анықтау үшін бюролар олардың несиелік тарихындағы ақпаратты талдайды және олардың кез-келген төлемдерді 90 күннен артық кешіктіру ықтималдығын есептейді. Әр бюрода жеке тұлғаның несиелері мен несиелері туралы мәліметтер жиынтығы және есептеудің өзіндік әдістері бар, сондықтан әр түрлі бюролардағы рейтингтер әр түрлі болуы мүмкін.

3. Жабық бөлік

Онда сізге кім несие/несие бергені, егер мұндай жағдай орын алса, сіздің қарызыңыз кімге берілгені және сіздің несие тарихыңызды кім сұрағаны сипатталған (сіз оған келісім берген ұйымдардың тізімі).

4. Ақпараттық бөлім

Одан несие/қарыз алу үшін қайда жүгінгеніңіз, сондай-ақ қандай өтініш бойынша және неге бас тартқаныңыз түсінікті. Сондай – ақ, "міндеттемелерді орындамау белгілері" тіркеледі-бұл 120 күн ішінде Қарыз алушы несие бойынша қатарынан кемінде екі рет төлемеген барлық жағдайлар.

Менің несие тарихыма кім қызығушылық танытады?

  • Банктерге, МҚҰ және ҚКП
Сізге қарыз бермес бұрын, бұл ұйымдар Сіздің несие тарихыңызды зерттейді. Егер бәрі жақсы болмаса, олар бас тарта алады.

  • Сақтандыру компанияларына
Несиелік бюроның мәліметі бойынша, адамның несие бойынша қалай төлейтіні мен көлік жүргізу тәсілі арасында байланыс бар. Төлемдерді үнемі және ұзақ уақытқа кешіктіретін жүргізушілер әдетте апатқа ұшырап, сақтандырушыларға шығын әкеледі. Сондықтан сақтандыру компаниялары адамдарға полистерге әділ баға ұсыну үшін несие тарихын сұрай бастады.

  • Автомобильдерді бөлісу қызметтері
Автокөлік компаниялары сервисті пайдалануға рұқсат бермес бұрын BCI-ден жүргізушілердің несиелік тарихы мен несиелік ұпайларын сұрайды. Егер адам несиені қайтармаса, компаниялар оларға өз көліктеріне қол жеткізуге мүмкіндік бермейді.

  • Әлеуетті жұмыс берушілерге
Мұндай тексеру көбінесе банк саласындағы, мемлекеттік сектордағы немесе ірі коммерциялық құрылымдардағы менеджерлер үшін маңызды. Қарызы, мерзімі өткен және несиесі нашар қызметкер жұмыс берушіге онша тартымды көрінбейді. Егер өтініш беруші ай сайынғы табысының 30% – дан азын құрайтын несие/қарыз бойынша тұрақты төлесе, бұл тек үміткерге ғана қосылады. Жұмыс беруші мұны сенімділік пен дәлдіктің көрінісі, сондай-ақ қаржыны басқару қабілеті ретінде бағалай алады.

Неліктен барлық осы компанияларға несие беру керек екені түсінікті, бірақ мен оны неге қадағалап отыруым керек?

Несие тарихы несие немесе несие алу мүмкіндігін бағалауға көмектеседі. Неліктен банктер мен МҚҰ сізден бас тартатынын, сақтандыру компаниялары полистерге тарифтерді асыра бағалайтынын, каршерингтік қызметтер өз қызметтеріне қосылмайтынын және Елеулі компаниялар жұмысқа қабылдамайтынын түсіну.

Несие тарихы арқылы сіз алаяқтардың сіздің атыңызға несие бергенін тексере аласыз. Бұл, мысалы, егер сіз төлқұжатыңызды жоғалтсаңыз немесе деректеріңіз желіге ағып кетсе, орын алуы мүмкін.

Несие тарихында қателіктер пайда болады. Олардың жоқ екеніне өзіңіз көз жеткізгеніңіз жөн. Егер сіз несие берушіден деректерге түзетулер енгізуді сұраған болсаңыз, олардың шынымен сол жерде пайда болғанын тексерген жөн.

Несие тарихын қалай алуға болады?

1.Алдымен оны табу керек

Несие тарихы бір BCI-де немесе бірден бірнеше жерде сақталуы мүмкін. Сіздің тарихыңыз қай бюрода сақталатынын білу үшін несиелік тарихтың орталық каталогына сұрау жіберу керек. Мұны онлайн жасаудың ең оңай жолы:

  •  "Мемлекеттік қызметтер"порталы арқылы
"Қызметтер" қойындысына, "салықтар және қаржы" бөліміне, "несиелік бюро туралы мәліметтер" бөліміне өту керек. Деректерге қол жеткізу үшін сізге тек төлқұжат пен SNILS қажет.

Бұған жауап ретінде банк сіздің жеке кабинетіңізге порталда сіздің кредиттік тарихыңыз сақталатын барлық БКБ тізімін жібереді. Ақпарат бюроның атын, мекен-жайын және телефон нөмірін қамтиды.

  • Банктің сайтында
Ол үшін Сізге несие тарихының субъектісінің коды (әріптер мен сандардың тіркесімі) қажет. Егер сіз өміріңізде кем дегенде бір рет несие немесе несие алсаңыз, онда сізде бұл код бар. Оны несиелік келісімшарттан табуға болады немесе сіз несие алған банкте немесе МҚҰ-да нақтылауға болады.

Егер ескі кодты еске түсіру мүмкін болмаса және банк немесе МҚҰ көмектеспесе, кодты қайта құруға болады. Ол үшін жаңа кодты жасау үшін кез-келген банкке немесе бюроға жеке хабарласыңыз.

Бұл код банк сайтында жасалуы керек сұрауда көрсетілуі керек . Келесі жұмыс күнінен кешіктірмей сіз өзіңіздің тарихыңыз сақталатын барлық бюролардың аты жазылған хат аласыз.

Егер сіз онлайн-сұраныстарды ұнатпайтын болсаңыз, онда сіз, мысалы, жеделхатты несие тарихының Орталық каталогына жібере аласыз. Жауап үш күн ішінде келеді. Бірақ олар оны жеделхатта көрсететін электрондық пошта мекенжайына жібереді.

2.Бюролардың тізімін білгенде, олардың әрқайсысында несие тарихын сұрау қажет болады

Заң бойынша жылына екі рет әр бюро сізге несие тарихын тегін беруге міндетті. Бұл жағдайда сіз таңдай аласыз: электрондық поштаға есепті екі рет немесе электронды түрде бір рет және қағазда бір рет сұраңыз.

Өтініш беруге болады:

  • Бюроның сайты арқылы
Құжатты электронды түрде алу үшін онлайн-өтінімді БҚА сайты арқылы жіберу оңай. Өтінімді ресімдеу барысында сізді авторизациялау үшін автоматты түрде "мемлекеттік қызметтер" порталына, содан кейін қайтадан — бюроның сайтына жібереді. Есеп электрондық поштаға үш жұмыс күні ішінде келеді.

  • Жеделхатпен
Сіз жеделхатты БҚА ресми мекен-жайына жібере аласыз. Онда сіз өзіңіздің атыңызды, төлқұжат деректерін және есепті алғыңыз келетін электрондық пошта мекенжайын көрсетуіңіз керек. Бұл жағдайда сіздің қолтаңбаңызды пошта қызметкері куәландыруы керек. БҚИ сұрауды алғаннан кейін үш жұмыс күні ішінде жауап жіберуге міндетті.

  • БҚА кеңсесінде
Мұнда сіз несие тарихыңызды сол күні қағаз түрінде ала аласыз. Бірақ бұл үшін бюроға паспортпен келу керек.

  • Кәдімгі пошта арқылы
Ең ұзақ және көп уақытты қажет ететін нұсқа – хатты BKI-ге қарапайым пошта арқылы жіберу. Бірақ алдымен өз сұрауыңызды нотариустан растау керек. Хатта сіз қалай жауап алғыңыз келетінін көрсете аласыз: пошта мекенжайыңызға қағаз түрінде немесе электрондық пошта арқылы. Бұл жағдайда хаттарды жеткізу уақыты есепті дайындауға үш күнге қосылады.

Егер маған жылына екі реттен көп қажет болса, несие тарихын қалай алуға болады?

Сіз оған қосымша ақыға тапсырыс бере аласыз.

Бұл жағдайда оны сұрау әдістері өзгермейді. Жоғарыда аталған барлық нұсқалар қол жетімді: BCI кеңсесіне хабарласыңыз, жеделхат жіберіңіз, пошта арқылы хат жіберіңіз немесе бюроның веб-сайтында өтініш қалдырыңыз. Кейбір бюролар қосымша комиссия үшін үш күннен кейін емес, бірден электронды есеп бере алады.

Көптеген банктер мен МҚҰ олар арқылы несие тарихын алуды ұсынады, мысалы, жеке кабинетте өтініш қалдыру. Бірақ мұндай қызметтер әрқашан ақылы және бағасы BCI-ге қарағанда жоғары болуы мүмкін.

Сонымен қатар, банк немесе МҚҰ ақпаратты тек олар жұмыс істейтін бюролардан сұрайды. Егер сіздің несие тарихыңыздың бір бөлігі басқа ҚҚБ-да сақталса, сіз оны ала алмайсыз.

Менен басқа кім менің несие тарихымды ала алады?

Барлық бөліктерді, соның ішінде жабық бөліктерді қамтитын толық несие есебін тек сіз ала аласыз.

Сіздің несиелік тарихыңыздың негізгі бөлігін және сіздің несиелік ұпайыңызды банк, МҚҰ, сақтандыру компаниясы немесе жұмыс беруші (кез-келген заңды тұлға немесе жеке кәсіпкер) сіздің жазбаша келісіміңізбен ғана зерттей алады.

Ақпараттық бөлімді сіздің келісіміңізсіз кез келген заңды тұлға ала алады, бірақ сізге несие немесе қарыз беру мақсатында ғана.

Менің қамқорлығымда қабілетсіз туысым бар. Ол қарыздарды рәсімдейді, ал маған несие берушілермен жұмыс істеу керек. Оның несие тарихына несиелер мен несиелер беруге тыйым салуға бола ма?

Заңдарға сәйкес, біреуге несие мен несие алуға тыйым салу мүмкін емес. Ал несие тарихына қандай да бір тыйым салуға болмайды. Бірақ оған қабілетсіздік туралы ақпарат қосылуы мүмкін. Мысалы, егер сот адамды әрекетке қабілетсіз немесе әрекет қабілеті шектеулі деп тапса және бұл ақпаратты БҚА есептеріне енгізуге шешім қабылдаса.

Кредиторлар, егер оларда Құжаттамалық растама болса, бюроға осындай мәліметтерді жіберуге құқылы. Бірақ бұл ақпарат несие немесе несие беруге тікелей тыйым емес. Бұл тек несие берушілерге ескерту.

Мен Мұрагермін. Мен қайтыс болған туысқанымның несиелік тарихын біле аламын ба?

Иә. Бірақ мұрагерлік істі ашу үшін қажетті құжаттар негізінде нотариус арқылы ғана.

Тамаша несие тарихы қандай көрінеді?

Идеал несие тарихы-салыстырмалы ұғым. Сол BCI есептерін қарап шыққаннан кейін, бір банк сізге қарыз бере алады, ал екіншісі бас тарта алады. Әрбір несие берушінің қарыз алушылардың сенімділігін бағалаудың өзіндік жүйесі бар.

Егер сіз мезгіл-мезгіл несие алып, оларды мұқият төлесеңіз, мақұлдау мүмкіндігі артады. Банк үшін бұл сіздің сенімділігіңіздің соңғы жылдардағы несиелеріңізден гөрі жақсы белгісі.

Егер сізде тұрақты және уақытында төлейтін өтелмеген несие болса, сізге тағы біреуі мақұлдануы мүмкін. Сіздің борыштық жүктеме көрсеткішіңіз қалыпты болған жағдайда. Оның қалай есептелетіні туралы мына жерден білуге болады. Бірақ ең бастысы-өз күшіңізді нақты бағалау және бұрынғысын өтеу қиын болған кезде жаңа қарыз алмау.

Несие тарихы үшін ең бастысы – ұзақ уақыт бойы төлемдердің жүйелі түрде кешіктірілмеуі. Бірнеше күндік кешіктірулер бас тартуға себеп болуы екіталай.

Несие тарихы қаншалықты жиі жаңартылады?

Заң бойынша несие берушілер кез-келген ақпаратты жаңартуды үш жұмыс күні ішінде BCI-ге жіберуге міндетті. Мысалы, егер сіз дүйсенбіде автокөлік несиесін жапқан болсаңыз, онда банк бұл туралы бюроға сәрсенбі күні кешке дейін хабарлауы керек.

Әлі өтелмеген және барлық жаңа несиелер мен несиелер бойынша деректер жеті жыл бойы сақталады. Сонымен қатар, мерзім әр шарт бойынша бөлек есептеледі – БҚК ол туралы тарихқа соңғы өзгерістер енгізген сәттен бастап, мысалы, несиенің өтелгені туралы.

Банктер мен МҚҰ сіздің соңғы екі-үш жылдағы несиелік белсенділігіңізге ерекше назар аударатынын есте сақтаңыз.


Мен әрқашан бәрін үнемі төлеймін, бірақ менің несие тарихымда ескі өтелмеген несиелер мен кешіктірулер болды. Бұл қалай болды?

Өкінішке орай, бұл орын алады. Егер сіз бәрін уақытында төлегеніңізге сенімді болсаңыз, онда келесі себептер болуы мүмкін:

1. Несие тарихы әлі жаңартылған жоқ
Несиені жапқан сәттен бастап үш жұмыс күні өткеніне көз жеткізіңіз. Ақпарат БКИ-ге бірден түспейтінін ұмытпаңыз.

2. Карта бойынша несие өтелді, бірақ карта жабық емес
Несие картасына қызмет көрсету үшін Банктер әдетте ақы алады. Егер сіз несиені төлеп, картаны енді пайдаланбасаңыз да, банк бұл төлемді үнемі есептен шығарады-және картада қарыз пайда болуы мүмкін. Сондықтан қажет емес карталарды жою керек.

Банкке хабарласыңыз, карточкалық шотыңызды жабуды сұраңыз және келісімшарттың аяқталуы немесе бұзылуы туралы құжаттарды сақтауды ұмытпаңыз. Бір айдан кейін банкте шот пен картаның дәл жабылғанына көз жеткізген дұрыс, қарыздар жоқ.

3. Бір кездері сіз несие алып, оны жауып, ұмытып кеттіңіз
Бірақ кейбір қосымша қызмет үшін комиссия сияқты өтелмеген шағын сома қалды екен. Банк Сізге бұл туралы айтпады – мүмкін сіз телефон нөмірін немесе мекен-жайын өзгерттіңіз немесе Банктің сізге хабарламауының басқа себептері болған шығар. Нәтижесінде Сіздің несие тарихыңызда кешіктіру бар.

4. Адам факторы – банк немесе бюро қызметкерлері қателесті
Мысалы, олар атына немесе төлқұжат нөміріне мөр басылды. Егер өзгертілген деректер төлемеушіге сәйкес келсе, біреудің қарызы адал қарыз алушыға ілінуі мүмкін. Біреудің ақпараты аттарына немесе аттарына беріледі. Несие өтелді, бірақ несие беруші бюроға жаңа деректерді жібермеді. Немесе тапсырды, бірақ олар бюрода ескерілмеді.

5. Сізге алаяқтар несие берді ме
Егер алаяқтар сіздің төлқұжатыңыздың деректерін иемденсе, олар сіздің атыңыздан несие немесе несие ала алады. Банктер мен МҚҰ ақшаны бермес бұрын клиенттің жеке басын тексереді, бірақ кейде қылмыскерлер оларды алдап үлгереді.

Несие тарихындағы қатені қалай түзетуге болады?

Банк сіздің несиеңіз жабық екендігі туралы ақпаратты БҚК-ға берген жоқ делік. Немесе МҚҰ сіздің атыңызға несие берді, бірақ сіз бұл туралы нақты сұрамадыңыз.

Банкке немесе МҚҰ-ға өтініш жазыңыз және қатені түзетуді талап етіңіз. Несие берушілер мұндай өтініштерді қашықтықтан – өз сайты, мобильді қосымшасы немесе электрондық поштасы арқылы қабылдай алады.

10 жұмыс күні ішінде кредитор тексеруді жүргізуге және БКБ-ға дұрыс деректерді жіберуге міндетті. Банк немесе МҚҰ ақпаратты бірден бірнеше бюроға жібереді. Жазбалардың барлық BCI - де жаңартылғанына көз жеткізіңіз.

Сіз өзіңіздің несиелік тарихыңызды түзету үшін бюроға өзіңіз жүгіне аласыз. Өтініш формасын бюроның веб-сайтынан жүктеуге болады. Бірақ оның тексеруі көп уақытты алады-БКИ Сіздің өтінішіңізді алған сәттен бастап 20 жұмыс күні. Сонымен қатар, өтінішті бюроның кеңсесінде жеке тапсыруға немесе нотариуспен куәландыруға және қарапайым пошта арқылы жіберуге тура келеді.

BKI Сіздің өтінішіңізді несие берушіге жібереді және одан жауап күтеді. Егер тексеру кезінде біреу сіздің несиелік тарихыңызды сұраса, бюро нақтыланған және шындыққа сәйкес келмейтін деректерді белгілейді.

Банк немесе МҚҰ сіздің дұрыс екеніңізді растайды-бюро қатені түзетіп, сізге хабарлайды.

Бірақ банк, МҚҰ немесе ҚКП сіздің дәлелдеріңізбен келіспеуі және төленбеген несиені немесе кешіктіруді талап етуі мүмкін. Сонда мәселені тек сот арқылы шешу қалады.

Бұл қате емес, менің несием нашар. Оны қалай жақсартуға болады?

Несие тарихынан ешнәрсені жою мүмкін емес. Бірақ егер сіз одан әрі несие алғыңыз келсе, оны жақсартуға болады. Өте аз несие немесе несие алыңыз және оларды өте мұқият төлеңіз. Несие картасын жасаңыз немесе тұрмыстық техниканы несиеге сатып алыңыз.

Сонымен, бірнеше жыл ішінде (және қаржы ұйымдары сіздің соңғы 2-3 жылдағы несиелік белсенділігіңізді мұқият зерттейді) сіз несие берушілермен қарым — қатынастың жаңа тарихын жасайсыз-жақсы. Тұрғын үй-коммуналдық төлемдерді дәл және уақытында төлеуді ұмытпаңыз. Сірә, осындай "сауықтыру рәсімдерінен" кейін сіз қайтадан сенімді клиенттер қатарына қосыласыз.